آیا میتوان برد ماشین لباسشویی را خودمان تعمیرکنیم

 

برد ماشین لباسشویی اسنووا یکی از قطعات مهم دستگاه است که ممکن است به دلایل مختلف آسیب ببیند. در این صورت باید در اسرع وقت ماشین لباسشویی اسنووا را تعمیر کنید. تعمیر برد یک کار تخصصی است و باید توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی اسنووا انجام شود. قبل از هر اقدامی برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی اسنووا راهنمای زیر را به دقت مطالعه کنید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی اسنووا به کجا مراجعه کنیم؟

اگر ماشین لباسشویی شما آسیب دیده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که برد الکترونیک قطعه بسیار مهمی است و برای تعمیرات آن باید به مراکز عیب یابی برد لباسشویی اسنوا مراجعه کنید.

آیا تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در محل امکان پذیر است؟

بله بعضی از مراکز تعمیر بعد از ثبت درخواست شما یک تعمیرکار را جهت بازدید از دستگاه به محل مورد نظر شما اعزام می کند. پس از برداشتن برد از ماشین لباسشویی ، تکنسین برد معیوب را به واحد تعمیرات الکترونیک ارجاع می دهد.

علائم خرابی ماشین لباسشویی اسنووا چیست؟

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی وظیفه کنترل و ارسال فرامین به قسمت های دیگر را بر عهده دارد. اگر برد آسیب ببیند باعث خرابی ماشین لباسشویی می شود. در این صورت ممکن است علائم زیر در ماشین لباسشویی مشاهده شود:

اختلال در ایجاد برنامه ها

پانل جلویی ماشین لباسشویی کار نمی کند

نمایش خطا روی صفحه نمایش

عدم تخلیه صحیح آب از دستگاه

مراحل تعمیر ماشین لباسشویی اسنووا

برای تعمیر برد ماشین لباسشویی اولین قدم این است که ماشین لباسشویی را از برق بکشید. اگر دستگاه در حین تعمیر به برق وصل شود، ممکن است آسیب جدی وارد کند. مراحل بعدی را طبق راهنمای زیر دنبال کنید.

پانل کنترل ماشین لباسشویی را بردارید

برای اینکه بتوانید به برد الکترونیکی دسترسی داشته باشید و عیب یابی کنید باید کنترل پنل را بردارید.برای حذف کنترل پنل، تمام اتصالات آن را باز کنید.پس از خارج کردن کنترل پنل از دستگاه، کثیفی های روی پنل کنترل را با استفاده از پاک کننده مخصوص تمیز کنید.

عیب یابی قطعات برد لباسشویی

اگر مشکل مربوط به یکی از قسمت های برد باشد با تعمیر یا تعویض آن برد رفع می شود. یکی از قطعاتی که خرابی آن می تواند برد را از کار بیاندازد خازن است. در صورت خرابی خازن ها باید آنها را تعویض کنید.

 

مدار کنترل برد الکترونیکی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از: رگلاتور، رله، آی سی و IGBT.

عیب یابی قطعات مدار برد کنترل الکترونیکی یک کار تخصصی است که باید توسط متخصصین ماشین لباسشویی  انجام شود.اگر تعمیر یا تعویض این قطعات توسط افرادی انجام شود که مهارت کافی در این زمینه را ندارند باعث آسیب جدی تری به برد می شود.

سعی کنید در تمام مراحل تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی عکس و فیلم بگیرید.در بیشتر موارد پس از جداسازی قطعات از یکدیگر، اتصال مجدد آنها با مشکل مواجه می شود.با دیدن عکس و فیلم می توانید مکان دقیق آنها را پیدا کرده و در جای خود قرار دهید.

چرا باید برای تعمیر برد به مرکز تعمیر برد لباسشویی اسنووا مراجعه کنیم؟

تعمیر برد یک کار تخصصی است. مدل های جدید ماشین لباسشویی دارای بردهای پیچیده تری هستند که عیب یابی آنها نیازمند دانش کافی در این زمینه است. اگر مهارت کافی در تعمیر برد ندارید، ممکن است به برد آسیب برسانید و برد دیگر قابل تعمیر نباشد و باید تعویض شود.

آیا آی سی برد ماشین لباسشویی اسنووا قابل تعمیر است؟

خیر اگر آی سی سوخته باشد قابل تعمیر نیست و باید آن را تعویض کنید. دقت داشته باشید که عیب یابی آی سی حتما باید توسط  متخصصین ای کارانجام شود.

نقشه برد ماشین لباسشویی اسنووا چه کاربردی دارد؟

برد الکترونیکی شامل قطعات و اتصالات مختلفی است که تعمیرکاران از نقشه برد ماشین لباسشویی اسنووا برای تعمیرات آن استفاده می کنند. تابلوی نقشه کشی به تعمیرکاران در عیب یابی سیم کشی ماشین لباسشویی و تعمیر قطعات کمک می کند. نقشه تابلو حاوی اختصارات زیادی است که خواندن آنها برای افراد عادی دشوار است. اگر قصد دارید از برد مدار برای تعمیر ماشین لباسشویی استفاده کنید، می توانید معنای این علائم را از اینترنت استخراج کنید.

هزینه تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا چگونه محاسبه می شود؟

برد لباسشویی یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی است که در اکثر موارد هزینه تعمیر آن بیشتر از سایر قطعات ماشین لباسشویی است. برای برآورد هزینه تعمیر، برد باید برداشته شود و توسط  تکنسین ها بررسی شود. از طرفی قیمت قطعات الکترونیکی در ایران روز به روز در حال تغییر است. به همین دلیل برای هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی اسنووا نمی توان مبلغ دقیقی را تعیین کرد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.