اصول نگه داری از لوازم برقی چیست؟

 

مهمترین نکات در مورد نگهداری صحیح از لوازم برقی خانگی

لوازم خانگی زندگی ما را بسیار آسان کرده است. ما نمی توانیم راحتی و آسایشی را که این دستگاه ها برای ما فراهم کرده اند نادیده بگیریم. تصور یک روز بدون این کمک ها بسیار دشوار خواهد بود

اما این وسایل برقی ساخت دست بشر هستند و هر کدام عمر مفید خود را دارند و بسته به کیفیتی که در حین استفاده دارند ممکن است نیاز به تعمیرات متعدد داشته باشند; اگر لوازم برقی شما به مشکل جدی برخورد که درست کردن آن از دست خودتان ساخته نبود حتما تعمیر لوازم خانگی خود را به یک شخص کاربلد بسپارید. البته نحوه استفاده و نگهداری از وسایل برقی یکی از راه هایی است که در افزایش بهره وری این وسایل تاثیر بسزایی دارد; موضوعی که در این مقاله بررسی می شود. اگر شما هم می خواهید این راه ها را بهتر یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر و نگهداری تلویزیون

تلویزیون ها نیز در بسیاری از خانه ها جایگاه مهمی دارند و عمر مفید آن ها بسته به برندی که خریداری می کنید بین 6 تا 10 سال است. اما با در نظر گرفتن و رعایت راه های زیر می توانید بهتر از آنها نگهداری کنید:

تا جایی که می توانید برای تلویزیون هزینه کنید و سعی کنید سراغ برندهای معتبری مثل سامسونگ و ال جی بروید که کیفیت قابل قبولی دارند.

برای نصب تلویزیون سعی کنید از نمایندگی های مجاز آنها کمک بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک روز مشخص را تعیین کنید تا کارشناسان به منزل شما بیایند و نصب تلویزیون را انجام دهند.

تلویزیون را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، مرتباً آن را با پارچه مخصوص تمیز کنید و در مواقع عدم استفاده آن را خاموش کنید تا عمر مفید آن افزایش یابد.

اگر علائم خرابی تلویزیون را مشاهده کردید، مثلاً اگر صفحه به طور مداوم سیاه شد یا به اصطلاح پرش کرد، معطل نکنید. این موضوع را با نمایندگی تلویزیون یا تعمیرکاران متخصص در میان بگذارید و از آنها راهنمایی بخواهید. ممکن است لازم باشد تعمیرکار در محل حاضر شود و تعمیرات لازم را انجام دهد. برای این کار می توانید به صورت آنلاین از نمایندگی های ارائه دهنده خدمات تعمیر تلویزیون نیز کمک بخواهید.

تعمیر و نگهداری یخچال

نیازی به یادآوری نیست که یخچال یکی از ضروری ترین لوازم برقی در هر خانه ای است، نیاز به برق 24 ساعته دارد و هزینه خرید آنها معمولاً از سایر لوازم برقی خانه بیشتر است. در نتیجه نگهداری از آنها بسیار مهم است. نکاتی که در نگهداری از یخچال فریزر توصیه می شود به شرح زیر است:

درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید. هر بار که در یخچال را باز و بسته می کنید، دمای یخچال بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد تغییر می کند و در نتیجه کمپرسور برای رسیدن به دمای مورد نظر باید بیشتر کار کند.

هنگام قرار دادن یخچال در محیط آشپزخانه سعی کنید فاصله 5 تا 10 سانتی متری را از دیوار و سایر اجزای آشپزخانه حفظ کنید تا جریان هوا تبادل شود. جریان هوای مناسب نقش مهمی در عملکرد صحیح کمپرسور دارد.

حتما از محافظ برقی برای یخچال استفاده کنید. محافظ های الکتریکی شوک های ولتاژی که در جریان الکتریکی وجود دارد را کنترل می کنند و در نتیجه یخچال را از آسیب های احتمالی به ویژه در هنگام قطع برق محافظت می کنند.

اگر یخچال شما ضد یخ است، داخل یخچال نباید یخ زدگی وجود داشته باشد، در غیر این صورت باید در اسرع وقت از نمایندگی های معتبر یخچال یا تعمیرکاران یخچال فریزر کمک بخواهید تا در خانه حضور داشته باشند و مشکل را برطرف کنند. همچنین در نظر داشته باشید که انتخاب یک تعمیرکار حرفه ای و متعهد یخچال بسیار مهم است. به عنوان مثال برای تعمیر یخچال خارجی سامسونگ و ال جی بهتر است از تعمیرکارانی که تخصص و دانش کافی در زمینه تعمیر این نوع دستگاه ها دارند کمک بگیرید.

تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی

اگر می توانید از محافظ برق برای نصب ماشین لباسشویی به پریز برق استفاده کنید یا در هنگام قطع برق سیم برق را از پریز جدا کنید.

ماشین لباسشویی را بیش از ظرفیت با لباس و موارد مشابه پر نکنید. بهترین ظرفیت برای استفاده از ماشین لباسشویی نیم یا دو سوم ظرفیت اصلی ماشین لباسشویی است.

پس از شستشو، درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا رطوبت از آن خارج شود. همچنین فیلتر را بردارید و ذرات باقیمانده مانند مو، ذرات غذا و ... را جدا کنید.

نکات تعمیر و نگهداری سایر لوازم برقی

فیلتر هود آشپزخانه را مرتباً خارج کرده و تمیز کنید. البته برخی از انواع فیلترها مانند فیلترهای کاغذی باید به طور مرتب تعویض شوند.

به جریان آب ماشین ظرفشویی دقت کنید، ممکن است شلنگ مشکل داشته باشد و آب با فشار مناسب پمپاژ نشود.

با استفاده از روش های ذکر شده در این مقاله، پس از هر بار استفاده، داخل مایکروفر را تمیز کنید، به خصوص اگر غذاهای روغنی را داخل آن گرم می کنید.

موارد ذکر شده بخشی از اقلام نسبتا آسانی است که قطعا به افزایش طول عمر برخی از مهم ترین و گران قیمت ترین لوازم برقی خانه کمک شایانی می کند، لازم به یادآوری است که قبل از استفاده از هر نوع وسیله برقی، دستورالعمل آن را مطالعه کنید. کتابچه راهنمای کاربر برای یادگیری نحوه استفاده صحیح از آن را با دقت بخوانید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.