انواع کولرهای گازی

تعميرات پكيج و يخچال

انواع کولرهای گازی

برای انتخاب بهترین کولر گازی برای منزل خود باید انواع این دستگاه خنک کننده را بشناسید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع  کولرهای گازی  آشنا کنیم.

انواع کولر گازی از نظر کاربرد:

  • کولر گازی مرکزی
  • مینی اسپلیت بدون داکت
  • کولرهای گازی پنجره ای
  • کولرهای گازی پرتابل
  • کولرهای گازی ایستاده
  • کولرهای گازی هیبریدی / دوگانه سوز
  • کولرهای گازی هوشمند
  • کولرهای گازی ژئوترمال

هر کدام از این کولرها برای استفاده در فضای خاصی طراحی شده اند و هدف خاصی را دنبال می کنند.

معرفی کولر گازی مرکزی

آیا خانه بزرگی دارید؟ آیا دوست دارید تمام اتاق های خانه خود را همزمان خنک کنید؟ کولرگازی مرکزی بهترین سیستم خنک کننده برای شماست. نحوه عملکرد این نوع کولرگازی دقیقاً مانند اسپلیت است. البته با این تفاوت که این سیستم خنک کننده به سیستم داکت معروف است. این دستگاه خنک کننده مانند سایر کولرگازی ها از مبرد برای حذف گرما از هوای داخل استفاده می کند. به این ترتیب هوا را از طریق مجاری تعبیه شده در خانه تنظیم می کند و هوای گرم به بیرون از خانه منتقل می شود.

این سیستم از دو واحد خارجی و داخلی تشکیل شده است. واحدهای خارجی شامل کندانسور و کمپرسور هستند و سیم پیچ اپراتور و کنترل کننده هوا واحدهای داخلی را تشکیل می دهند. اما آنچه این سیستم خنک کننده را از سایر وسایل خنک کننده متمایز می کند، تکنولوژی مدرن ترموستات های به کار رفته در آن است. این ترموستات ها به همراه تهویه مطبوع مرکزی قابل برنامه ریزی هستند. بنابراین در بین انواع کولرگازی، گزینه ایده آلی برای خانه های هوشمند هستند.

مرتبط: تعمیر کولر گازی در تهران

معرفی مینی اسپلیت بدون داکت

اگر بخواهیم به زبان ساده این دستگاه خنک کننده را تعریف کنیم باید بگوییم که این اسپلیت ها هیچ کانالی برای انتقال هوا ندارند. بنابراین اگر از وجود کانال های بی شمار در انتقال هوا راضی نیستید، این وسایل خنک کننده انتخاب بهتری برای شما هستند. همچنین اسپلیت های مینی اولین گزینه برای افرادی است که تنها به دنبال خنک سازی بخشی از منزل خود هستند. این وسایل خنک کننده مخصوصاً در خانه های مدرن کاربرد دارند.

آشنایی با کولرهای گازی پنجره ای

این کولرها در اندازه های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و بهترین انتخاب برای خنک سازی اتاق های کوچک و یک نفره می باشند. در بین انواع کولرگازی، کولرهای پنجره ای به عنوان قهرمان خنک سازی فضاهای کوچک معرفی شده اند. این دستگاه ها به عنوان رایج ترین سیستم های خنک کننده نیز شناخته می شوند. اگر این کولرها را از نزدیک ببینید متوجه می شوید که تمامی دستگاه های آن در داخل فضای داخل محصور شده اند. فرآیند خنک سازی در این دستگاه ها به این صورت است که هوای گرم را از داخل گرفته و هوای خنک را جایگزین آن می کنند.

معرفی کولر گازی پرتابل

این نوع کولرگازی ها شباهت زیادی به کولر گازی پنجره ای دارند. تمامی اجزای این کولرها در یک واحد ایستاده جمع آوری شده اند که همگی در فضای داخلی محیط قرار می گیرند. تفاوت این کولر گازی با کولرهای پنجره ای این است که می توان آن را به اتاق های دیگر منتقل کرد. تنها چیزی که باید در این انتقال در نظر بگیرید، پریز برق و دسترسی به پنجره است. یک پریز برق برای تامین برق و یک پنجره برای تخلیه هوای گرم داخل این دستگاه خنک کننده به کمک قیف.

معرفی کولرهای گازی ایستاده

این نوع کولر گازی ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی روی زمین قرار می گیرند. به نظر می رسد این وسایل خنک کننده برای کسانی که به دنبال خرید اسپلیت هستند، اما جایی برای نصب آنها روی دیوار ندارند، گزینه ایده آلی هستند. کولرگازی های ایستاده نیز از دو واحد داخلی و خارجی تشکیل شده اند. یونیت های داخلی این دستگاه روی زمین قرار می گیرند و یونیت های خارجی به راحتی بدون نیاز به کانال کشی نصب می شوند. یکی از مهمترین مزایای این کولرهای گازی نسبت به سایر کولرهای گازی امکان بررسی فیلتر هوای این وسایل خنک کننده می باشد.

معرفی کولرهای گازی هوشمند

کولرهای هوشمند همان کولرهای پنجره ای، مینی اسپلیت، قابل حمل یا ایستاده هستند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. به این ترتیب کولرهایی که این ویژگی را دارند با برنامه ای به وای فای متصل می شوند و امکان کنترل آن ها از طریق تلفن های هوشمند وجود دارد. امروزه برندهای مختلفی کولر گازی هوشمند تولید و به بازار عرضه می کنند. هر سازنده ای ویژگی های متفاوتی برای محصولات خود دارد.

آشنایی با کولرهای گازی ژئوترمال

تا به حال در مورد سیستم های خنک کننده از کف شنیده اید؟ این روش نسبتا جدید است و بسیار خوب عمل می کند. این سیستم خنک کننده از طریق عایق زمین کار می کند. نکته مثبت این سیستم خنک کننده قابلیت خنک کنندگی آن است. این دستگاه های خنک کننده از این ویژگی استفاده کرده اند که دمای هوای زیر زمین به آب و هوای آن بستگی ندارد و همیشه در طول سال ثابت است. در واقع در ساخت این دستگاه ها از فناوری زمین گرمایی استفاده می کنند. این فناوری به خنک کردن خانه شما با حداکثر کارایی کمک می کند.

معرفی کولر گازی هیبریدی یا دوگانه سوز

در طراحی و تولید این دسته از کولرها از پمپ های حرارتی استفاده شده است. این پمپ ها عملکرد کولرگازی را اقتصادی و کارآمدتر کرده است. اما نکته جالب در مورد این نوع کولر گازی دوگانه سوز بودن آن است. سیستم‌هایی که بسته به دمای بیرون بین سوزاندن سوخت‌های فسیلی و استفاده از برق تغییر می‌کنند. در فصل تابستان نیز این پمپ هوای گرم را از خانه خارج می کند.

 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.