تعمير پكيج ناوين در تهران

تعميرات پكيج و يخچال

تعمير پكيج ناوين در تهران

اگر به دنبال اين هستيد كه در تعمير پكيج ناوين تا حدي خودكفا شويد، حتماً در اين مقاله همراه ما باشيد. برند ناوين يكي از برندهاي معروف و شناخته شده در رابطه با عرضه پكيج و آبگرمكن است. اين برند بزرگ ترين توليدكننده پكيج در كره جنوبي بوده و توليدات خود را به برترين كشورهاي اروپايي صادر مي‌كند.

ناوين از بزرگ‌ترين صادركنندگان محصولات حرارتي-برودتي با بالاترين بازده و كمترين ميزان مصرف انرژي و توليد CO2 به شمار مي‌رود. براي تعمير پكيج ناوين خود بايد بتوانيد هرچه زودتر اقدام كنيد تا هزينه تعمير و خسارات وارده بر آن را به حداقل برسانيد. در صورت بروز هر مشكل در پكيج ناوين خود تنها كافي است با تعميركاران متخصص و مجرب پارس پشتيبان تماس بگيريد.

تكنسين‌هاي پارس پشتيبان در كمترين زمان، با بالاترين كيفيت و كمترين هزينه به تعمير تخصصي پكيج در تهران مي‌پردازند. تا انتهاي اين مطلب با پارس پشتيبان همراه باشيد تا هر آنچه كه بايد درباره تعمير پكيج ناوين بدانيد به شما بگوييم.

نمايندگي تعمير پكيج ناوين

اگر براي تعمير پكيج ناوين خود به دنبال نمايندگي اين برند در تهران هستيد مي‌توانيد به پارس پشتيبان اعتماد كنيد. پارس پشتيبان داراي نمايندگي تعمير پكيج ناوين است و بهترين خدمات را جهت برطرف نمودن مشكلات پكيج ناوين شما ارائه خواهد داد. متخصصان پارس پشتيبان در كمترين زمان و با بهترين كيفيت به سرويس پكيج ناوين شما خواهند پرداخت. در صورت بروز هر مشكل در پكيج خود تنها كافي است با تعميركاران متخصص و مجرب پارس پشتيبان تماس بگيريد. براي برقراي ارتباط با پارس پشتيبان مي‌توانيد از روش‌هاي زير استفاده كنيد:

  • روش اول: تماس با يكي از شماره تلفن‌هاي پارس پشتيبان و درخواست پشتيباني يا مشاوره
  • روش دوم: درخواست حضور كارشناس در محل با استفاده از پر كردن فرم مخصوص تعمير لوازم خانگي. بعد از پر كردن اين فرم، كارشناسان پارس پشتيبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

آشنايي با قطعات مهم و كاربردي پكيج ناوين

براي تعمير پكيج خود بهتر است با قطعات مهم آن آشنا شويد. در ادامه به معرفي هر يك از اين قطعات و كاربردشان پرداخته شده است:

1. مشعل

يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي پكيج ناوين، مشعل است. اينجاست كه اختلاط هوا با منبع سوخت اتفاق مي‌افتد و در نتيجه احتراق ايجاد مي‌شود كه گرماي لازم براي گرم كردن سيال را فراهم مي‌كند.

2. محفظه احتراق

همانطور كه از نام آن پيداست، محفظه احتراق بخشي از پكيج است كه در آن تركيب سوخت يا هوا مي‌سوزد. به همين دليل محفظه احتراق معمولاً چدني است و دماي داخل آن تا چند صد درجه افزايش مي‌يابد. اين فرآيند معمولاً در مدت زمان بسيار كوتاهي رخ مي‌دهد.

3. مبدل حرارتي

مبدل حرارتي جزئي از پكيج است كه اجازه مي‌دهد گرما بين دو سيال يا ماده، معمولاً آب و گاز، مبادله شود، بدون اين كه مواد با هم مخلوط شوند. مبدل حرارتي پكيج به گرماي مشعل اجازه مي‌دهد تا آب سيستم را گرم كند. وظيفه مبدل حرارتي انتقال حرارت از مشعل به آب بدون تماس مستقيم با آب است.

 

4. كواستات

كواستات ها اجزايي در پكيج هستند كه وظيفه دارند سيگنال مناسب را در مورد زمان توقف يا شروع فرآيند به مشعل ارسال كنند. آنها زمان مناسب را براساس دماي سيال در پكيج مي‌دانند.

5. شير جريان برگشتي

شير جريان برگشتي به عنوان يك واحد ايمني عمل مي‌كند و اجازه مي‌دهد تا سيال فقط در يك جهت جريان يابد.

6. پمپ‌هاي سيركولاتور

پمپ سيركولاتور جزئي است كه آب گرم را از طريق خطوط تغذيه به رادياتورها يا ساير خطوط توزيع خارج مي‌كند.

7. كنترل‌ها

كنترل‌هاي پكيج به كاربر اجازه مي‌دهد دماي آب، مخلوط‌هاي تأمين هوا و سوخت، فشار داخلي و احتراق را تنظيم كند.

8. هواگير يا كندانسور

هواگير دستگاهي است كه اكسيژن و ساير گازهاي محلول را از مايعات خارج مي‌كند. در همين حال، كندانسور يك مبدل حرارتي است كه گرماي نهان را از پمپ خارج مي‌كند تا متراكم شده و دوباره به ديگ پمپ شود.

9. مخزن انبساط

اين مخزن كوچك وظيفه محافظت از پكيج در برابر فشار بيش از حد را بر عهده دارد و ايمني آن را در طول فرآيند تضمين مي‌كند.

10. خطوط تأمين

پكيج ها از لوله‌كشي براي رساندن آب گرم يا بخار به نقاط توزيع استفاده مي‌كنند و خطوط تأمين لوله‌هايي هستند كه آب گرم يا بخار را به توزيع‌كننده مي‌رسانند.

11. خطوط بازگشت

هنگامي كه آب سرد مي‌شود و حالت را به آب تغيير مي‌دهد، خطوط برگشت اين آب را براي گرم شدن مجدد به پكيج برمي گرداند. خطوط برگشت وظيفه دارند سيال خنك شده يا بخار خنك شده (كه حالت آن را به حالت مايع خود برمي گرداند) به ديگ را برگردانند تا دوباره گرم شود.

12. سوپرهيتر

سوپرهيتر جزء جدايي ناپذير پكيج است. سوپرهيتر در مسير گازهاي دودكش داغ از كوره قرار مي‌گيرد. گرماي بازيابي شده از گازهاي دودكش در بخار قبل از ورود به توربين استفاده مي‌شود. هدف اصلي سوپرهيتر افزايش دماي بخار اشباع بدون افزايش فشار آن است.

مشكلات رايج در پكيج هاي ناوين 

اگر پكيج ناوين شما با مشكلاتي مواجه شده، لازم نيست نگران باشيد. ناوين به عنوان يكي از معتبرترين برندهاي موجود در بازار، محصولات خود را به گونه‌اي طراحي كرده است كه سال‌ها دوام بياورند. اما با همه اين‌ها پكيج هاي ناوين نيز ممكن است با مشكلاتي مواجه شوند كه نياز به تعمير دارد. در صورت بروز هرگونه مشكل براي تعمير پكيج ناوين خود مي‌توانيد از كمك تعميركاران مجرب پارس پشتيبان بهره گيريد. در اين بخش با ما همراه باشيد تا با مشكلات رايج در پكيج هاي ناوين آشنا شويد و بتوانيد به موقع براي تعمير آن‌ها اقدام نماييد.

1. نشت آب از بالاي پكيج ناوين

اگر فكر مي‌كنيد از بالاي پكيج ناوين خود نشتي داريد، مي‌تواند يكي از معدود مشكلات در اين پكيج باشد. در اين مورد ممكن است لوله‌هاي ورودي سرد يا خروجي گرم شل شده باشند، شير T&P ممكن است از كار افتاده باشد يا شير ورودي ممكن است نشتي داشته باشد. همه اين‌ها به راحتي رفع مي‌شوند. اگر با رسيدگي به اين موارد همچنان مشكل سر جاي خود باقي بود با يك تعميركار حرفه اي براي تعمير پكيج ناوين خود تماس بگيريد.

2. نشت آب از پايين پكيج ناوين

مشكل پكيج ناوين كه از پايين نشتي دارد معمولاً به دليل تراكم، نشتي واشر عنصر گرمايش الكتريكي يا خروج مقدار كمي آب از طريق لوله سرريز است؛ زيرا دريچه T&P براي آزاد كردن فشار اضافي در مخزن باز مي‌شود. در برخي موارد، مخزن واقعي نشتي دارد و تنها راه حل تعويض مخزن پكيج است. در رابطه با اين مشكل بهتر است از يك متخصص كمك بگيريد.

3. عدم وجود آب گرم در لوله‌ها

آب در پكيج ناوين توسط دو عنصر گرمايش (در بيشتر موارد) گرم مي‌شود. شايع‌ترين دليل عدم وجود آب گرم، قطع كننده مدار است و ابتدا بايد جعبه قطع كننده را بررسي كنيد. اگر اين موضوع دليل نبود آب گرم نباشد، ممكن است عناصر گرمايشي خراب شده باشند و نياز به تعويض داشته باشند. همچنين ممكن است مشكل از كليد محدود يا تنظيم مجدد ترموستات باشد يا ممكن است به دليل داغ بودن آب به سادگي خراب شده باشد و نياز به تعويض داشته باشد. براي تعمير پكيج ناوين خود در اين مسئله خاص با يك متخصص حرفه‌اي تماس بگيريد.

4. آب به اندازه كافي گرم نمي‌شود

نداشتن آبي كه به اندازه كافي كافي گرم باشد به احتمال زياد به دليل مشكل ترموستات است. راه حل اين مشكل ممكن است به سادگي تنظيم دماي آب مورد نظر روي ترموستات براي عنصر گرمايش خاص باشد. در مدل‌هاي الكتريكي پكيج ناوين، ترموستات معمولاً در پشت يك پانل دسترسي در كنار مخزن و يك لايه عايق پنهان مي‌شود.

در طول ماه‌هاي سرد زمستان، ممكن است لازم باشد دماي ترموستات را كمي افزايش دهيد زيرا آب گرم از طريق لوله‌هاي سردتر با عبور از لوله‌كشي خانه‌‌تان سريع‌تر خنك مي‌شود. ساير دلايل احتمالي براي نداشتن آب گرم كافي عبارتند از:

  • ترموستات معيوب
  • المنت معيوب
  • سيم‌كشي شل
  • مخزن پكيج كه براي نيازهاي شما بسيار كوچك است.

براي رفع هر يك از مشكلات بالا لازم است كه از تخصص يك تعميركار حرفه‌اي بهره گيريد.

5. آب خيلي داغ است

باز هم دليل اين مشكل، احتمالاً مربوط به ترموستات پكيج ناوين است كه در آن دما خيلي بالا تنظيم شده است. به سادگي به ترموستات دسترسي پيدا كرده و در صورت نياز آن را مجدداً تنظيم كنيد. اين كار ممكن است هنگام انتقال از فصل سرد به گرم نيز مورد نياز باشد. اگر نمي‌توانيد دماي آب را به اندازه كافي پايين بياوريد، ممكن است لازم باشد ترموستات خود را تعويض كنيد يا ممكن است نوعي مشكل سيم‌كشي وجود داشته باشد. توصيه مي‌شود در اين صورت براي تعمير پكيج ناوين خود با يك تعميركار حرفه‌اي تماس بگيريد.

6. دوباره گرم شدن آب خيلي زمان مي‌برد

اين يكي از معايب پكيج هاي ناوين است. به طور متوسط، زمان بازيابي (زمان لازم براي گرم كردن مجدد كل منبع آب) ممكن است در اين پكيج ها زياد باشد. مدت زماني كه طول مي‌كشد تا آب گرم شود مي‌تواند بين مدل‌هاي مختلف كمي متفاوت باشد. مدل‌هاي جديدتر معمولاً بهتر هستند.

اگر بازيابي آب گرم بيشتر از حد معمول طول بكشد، ممكن است مشكلي در عناصر گرمايش (از جمله رسوب روي آنها) يا ترموستات وجود داشته باشد و ممكن است آن قطعات نياز به تعويض داشته باشند. براي حل اين مشكل و تعمير پكيج ناوين خود از يك تعميركار حرفه اي در اين زمينه كمك بگيريد.

7. فشار كم آب گرم

اغلب، كساني كه گزارش مي‌دهند فشار آب گرم پاييني دارند، خانه قديمي‌تري با لوله‌هاي گالوانيزه با قطر ۱/۲ اينچ داشته‌اند كه به پكيج وارد و خارج مي‌شود. از آنجايي كه فشار آب به طور خودكار محدود مي‌شود، تنها راه حل نصب لوله‌هاي مدرن 3/4 اينچي است كه اجازه مي‌دهد آب بيشتري از آن عبور كند. رسوبات، رسوبات كلسيم و زنگ در داخل لوله‌كشي يا هواكش سينك نيز ممكن است در كاهش فشار آب گرم نقش داشته باشند.

8. پكيج ناوين صداهاي عجيبي توليد مي‌كند

اگر صداي تركيدن، خش خش، كوبيده شدن يا ساير صداهاي عجيب و غريب از پكيج خود مي‌شنويد، بيشتر به دليل تجمع رسوب بر روي عناصر گرمايشي يا رسوب بيش از حد در كف مخزن است. ساير علل صداها عبارتند از نشتي، فشار بيش از حد داخل مخزن، يا لوله‌هاي پرسر و صدا به دليل انبساط يا انقباض معمولي. هنگامي كه پكيج شما صدا ايجاد مي‌كند، اغلب بي‌ضرر است اما هميشه بايد به دنبال آن باشيد. اگر صداها ادامه داشت با يك تكنسين حرفه‌اي تماس بگيريد.

9.آب كثيف يا زنگ زده است

آب داغ زنگ زده اغلب نشانه خوردگي ميله آند يا حتي خود مخزن است. اگر پكيج شما تعمير نشود، به احتمال زياد زماني كه خوردگي آنقدر جدي شد كه مخزن نشت كند، نياز به تعويض خواهد داشت. تعويض ميله آند آسان است و مي‌تواند سال‌ها به طول عمر پكيج ناوين شما اضافه كند. اگر آب زنگ زده نيست، اما كثيف يا تغيير رنگ داده است، ممكن است به دليل تجمع رسوب روي عناصر گرمايشي باشد. رسوبي كه راه خود را به خروجي آب گرم باز مي‌كند. براي رفع اين مشكلات و تعمير پكيج ناوين خود از يك تعميركار كمك بگيريد.

10. آب داغ بدبو

به احتمال زياد آب داغ بدبو به دليل وجود باكتري در مخزن است. خانه‌هايي كه از آب چاه به عنوان منبع آب استفاده مي‌كنند، بيشتر در معرض بوي بد آب هستند. شستشوي دوره‌اي مخزن پكيج ممكن است به طور موقت كمك كند، اما براي رفع بوي گوگرد يا تخم مرغ فاسد از آب گرم خود، احتمالاً بايد ميله اند آن را تعويض كنيد. يك راه حل سريع نيز ممكن است افزايش دماي دماسنج به حدود 140 درجه براي از بين بردن باكتري‌هاي باقيمانده باشد.

عيب يابي پكيج ناوين

تا اين بخش از مقاله با مشكلات رايجي كه ممكن است در پكيج ناوين با آن ها مواجه شويد، آشنا شديد. بعد از آشنايي با اين مشكلات بهتر است بدانيد كه چگونه به عيب يابي پكيج ناوين خود بپردازيد. علاوه بر بسياري از اجزاي پيچيده در پكيج ناوين، مشكلات زيادي نيز در پكيج وجود دارد كه بايد منبع آن را تشخيص دهيد. براي مثال اگر لوله‌هاي آب به درستي وصل نشود، ممكن است در هنگام نصب پكيج با مشكل مواجه شويد، يا متوجه شويد كه به دليل از كار افتادن مشعل نياز به تعمير پكيج ناوين خود داريد. در زير كدهاي مربوط به مهمترين ارورهاي پكيج ناوين را آورده‌ايم تا بهتر بتوانيد به عيب يابي پكيج ناوين خود بپردازيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.