چگونه واشر درب يخچال را عوض كنيم؟

درزگيرهاي درب يخچال كه واشر نيز ناميده مي شوند، با اطمينان از عدم خروج هواي خنك و ورود هواي گرم به يخچال، به حفظ دماي صحيح يخچال كمك مي كنند. يخچال بايد سخت‌تر كار كند تا اشياء داخل يخچال خنك شوند، كه اين امر قبض برق شما را افزايش مي‌دهد. بنابراين، اگر درزگير يخچال شما آسيب ديده است، بهتر است در اسرع وقت آن را تعمير يا تعويض كنيد.

 

اگر مهر و موم درب يخچال شما كمي آسيب ديده است، چند مرحله براي تعمير آن وجود دارد كه در اين راهنما به آنها اشاره خواهيم كرد. با اين حال، اگر درزگير درب آنقدر آسيب ديده باشد كه قابل تعمير نيست، نياز به تعويض دارد كه در اينجا به آن خواهيم پرداخت. براي تعمير يخچال در تهران با پارس پشتيبان تماس بگيريد.

 

بيشتر بخوانيد: تعميرات يخچال ال جي

 

نحوه تعمير درزگير درب يخچال

درزگير درب را تميز كنيد

تميز نگه داشتن آب بند درب يك راه عالي براي اطمينان از دوام و بدون مشكل است. اگر متوجه شده ايد كه آب بندي درب مانند گذشته خوب آب بندي نمي شود، تميز كردن درزگير ممكن است مشكل را حل كند.

 

هنگام تميز كردن درزگير، به يك محلول تميز كننده نياز داريد، مانند مخلوط كردن يك قاشق غذاخوري جوش شيرين با يك ليتر آب گرم، يك پارچه ميكروفيبر و در صورت امكان، يك مسواك قديمي براي تميز كردن لكه هاي سرسخت و قرار گرفتن در داخل شيار.

 

پس از اتمام تميز كردن درب، حتماً درزگير را خشك كنيد. ژله نفتي يا گريس سيليكون را مي توان پس از اتمام كار روي درزگير اعمال كرد تا از ايجاد ترك جلوگيري شود.

بيشتر بخوانيد: نمايندگي تعمير يخچال اسنوا

 

مهر و موم درب را تنظيم كنيد
اگر درزگير در جاي خود نيست و نياز به تنظيم دارد، استفاده از وازلين يا گريس سيليكون به انعطاف پذيري بيشتر درزگير و افزايش چسبندگي آن كمك مي كند. هنگام استفاده از روان كننده به مهر و موم درب، يك لايه نازك را با يك سواب پنبه اي روي ناحيه آسيب ديده بماليد. سپس تنظيم مهر و موم درب آسان تر است.
 
درزگير درب را تعمير كنيد
بسته به شدت آسيب به درزگير درب، ممكن است بتوانيد از كاغذ موم شده و درزگير سيليكوني براي تعمير نواحي آسيب ديده استفاده كنيد.
 
قبل از شروع، بايد مهر و موم درب را تميز كنيد و تمام چربي ها، كثيفي ها و كپك ها را از بين ببريد. در مرحله بعد، بايد يك لايه يكنواخت از درزگير سيليكوني را روي ناحيه آسيب ديده اعمال كنيد.
 
مرحله بعدي اين است كه روي سيليكون را با يك نوار كاغذ مومي بپوشانيد. كاغذ موم شده بايد در هر دو انتها با بخش سالم مهر و موم همپوشاني داشته باشد. سپس بايد لبه هاي كاغذ موم شده را برش داد تا بتوان كاغذ را طوري تا كرد تا با شكل اصلي مهر و موم مطابقت داشته باشد.
 
سپس درب يخچال را ببنديد و كاغذ را بين مهر و موم و بدنه يخچال قرار دهيد. درزگير حداقل به 8 ساعت زمان نياز دارد تا ببندد. وقتي 8 ساعت تمام شد، مي توانيد در يخچال را باز كرده و كاغذ واكس شده را برداريد. اكنون قطعات آسيب ديده بايد با بخش جديدي از مهر و موم جايگزين شوند. ممكن است براي حذف درزگير اضافي به يك چاقوي تيز نياز باشد.
 
نحوه تعويض درزگير درب يخچال
تعويض درزگير يخچال معمولاً يك فرآيند نسبتاً آسان است، اما بستگي به نوع درزگير درب يخچال شما دارد. معمولاً سه نوع آب بند درب وجود دارد: آب بند فشاري، مهر و موم فشاري و مهر و موم پيچي. در برخي موارد، ممكن است لازم باشد درب يخچال را جدا كنيد تا به درستي درزگير درب جديد قرار گيرد.
 
براي تعويض درزگير يخچال مراحل زير را دنبال كنيد:
مرحله 1: يك مهر و موم جديد درب بخريد كه با مدل و مدل يخچال شما مطابقت داشته باشد.
مرحله 2: بسته بندي درزگير جديد را 24 ساعت قبل از اينكه قصد نصب آن را داريد باز كنيد. مهر و موم درب معمولاً به اندازه بسته بندي كه در آن قرار مي گيرد تا شده است، بنابراين بايد باز شود و يك شبه بماند تا به حالت اوليه خود بازگردد.
 
مرحله 3: مهر و موم درب را به مدت 20 دقيقه قبل از نصب در آب گرم قرار دهيد تا خم ها صاف شود و انعطاف پذيرتر شود.
 
مرحله 4: مهر و موم درب قديمي را برداريد. بسته به نوع مهر و موم درب، يا مي توانيد به سادگي آن را بكشيد، يا ممكن است لازم باشد پيچ ​​هايي را كه مهر و موم در را بين آستر درب داخلي و پانل درب بيروني نگه مي دارند، باز كنيد (نه جدا كنيد).
 
مرحله 5: قسمتي را كه درزگير جديد درب مي رود تميز و خشك كنيد.
 
مرحله 6: يك لايه نازك گريس سيليكوني يا ژله نفتي را به سمت درزگير كه به يخچال مي چسبد بماليد.
 
مرحله 7: درزگير جديد درب را قرار داده و نصب كنيد. معمولاً بهتر است از گوشه هاي بالايي شروع كنيد و سپس به دور درب برويد.
 
مرحله 8: پس از نصب درزگير، بررسي كنيد كه به طور يكنواخت در اطراف درب قرار گرفته و به يخچال وصل شده باشد. اگر درزگير نياز به تنظيم داشته باشد، مي توان از حرارت كم سشوار يا روان كننده براي انعطاف پذيري بيشتر درزگير استفاده كرد.
 
اگر نتوانيد مهر و موم را كاملاً جا بيندازيد، با گذشت زمان، كشش مغناطيسي ايجاد شده توسط نوار مغناطيسي درزگير به رفع مشكل كمك مي كند.
 
نتيجه گيري
اگر مهر و موم درب شما نياز به تنظيم دارد، مي توان از يك روان كننده مانند ژله نفتي يا حرارت كم سشوار براي رفع مشكل استفاده كرد. در صورت پارگي درزبند مي توان از كاغذ مومي و درزگير سيليكوني براي تعمير آن استفاده كرد. اگر كاسه نمد درب خيلي آسيب ديده باشد، با انجام مراحل بالا مي توان يك درزگير جديد خريداري و نسبتاً آسان نصب كرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.